BENDRABUTIS » VEIKLA

ADVENTO PRADŽIA.

Advento pradžios paminėjimui organizavome kelionę į Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelės Marijos bažnyčią ir Kretingos žiemos sodą.

Gruodžio 4 dieną anksti ryte grupė mokinių ir auklėtojos Regina ir Jolanta sėdę į autobusą išvykome į kelionę link pajūrio. Atvykę į Kretingą sustojome Kretingos žiemos sodo kieme. Kretingos dvaras žinomas nuo XVI amžiaus. Grafas Juozapas Tiškevičius 1875 metais nupirko dvarą, rekonstravo rūmus ir pristatė oranžeriją. Joje įkūrė Žiemos sodą. Dabar jame puikuojasi labai daug įvairių augalų: vėduoklinės palmės, bananmedžiai, kaktusai, apelsinmedžiai, laurai, citrinmedžiai, sienomis raizgosi vijokliai. Uolomis žemyn krenta krioklys, kurio vanduo upeliukais teka į nedidelius tvenkinius. Mokinius labiausiai sudomino vandenyje nardančios dekoratyvinės žuvys.

Svarbiausias ekskursijos tikslas buvo aplankyti Kretingos Viešpaties Apreiškimo Šv. Mergelei Marijai bažnyčią. Mus pasitiko ekskursijos gidė, kuri supažindino su bažnyčios istorija. Su ja apžiūrėjome 400 metų senumo ornamentais išmargintas duris. Pamatėme ir net galėjome paliesti seniausius vargonus Lietuvoje. Lipdami į bažnyčios bokštą suskaičiavome virš 200 laiptelių, o užlipus atsivėrė nuostabi Kretingos miesto panorama. Užsukome į vidinį vienuolyno kiemelį, Kankinių koplyčią, bažnyčios įkūrėjų kriptą. Mokiniai sužinojo vienuolyno bei bažnyčios atsiradimo istoriją, kokiais stebuklais garsėja Šv. Antano altorius, kokie žmonės ir kodėl buvo užmūryti bažnyčios rūsiuose. Taip pat aplankėme bažnyčios kriptas, Chodkevičių šeimos sarkofagus, sužinojome, kad sunkiausias sarkofagas sveria 250 kilogramų.

Už ekskursiją ir įdomius pasakojimus esame labai dėkingi gidei.